poniedziałek, 4 stycznia 2016

DLACZEGO CANOE ?

DLATEGO,ŻE JEST PROSTE W BUDOWIE- (konstrukcja symetryczna w 2 płaszczyznach tzn.że dziób i rufa są takie same),ŻE POSIADA DUŻĄ POJEMNOŚĆ, ŻE (prawie) KAŻDY CHCIAŁ BYĆ KIEDYŚ IDYANINEM,A NAWET JEŻELI NIE CHCIAŁ-TO NA PEWNO PRZECZYTAŁ CAŁY PIĘCIOKSIĄG , A TAKŻE DLA,ŻE JEGO ZALETY UMOŻLIWIAJĄ KOMFORTOWE PŁYWANIE PO ŚRÓDLĄDZIU ORAZ WODACH WEWNĘTRZNYCH.
INDIANIE BUDOWALI SWOJE CANOE Z KORY BRZOZOWEJ. (ichnie brzozy na pewno nie przypominają nasze).DZIÓB I RUFA  ZSZYWANE BYŁY CIENKIMI RZEMIENIAMI Z WYPRAWIONEJ SKÓRY I USZCZELNIANE ŻYWICĄ I SIERŚCIĄ ZWIERZĘCĄ.MOŻNA BY POWIEDZIEĆ ,ŻE BYŁO TO COŚ W RODZAJU "laminatu".ANGIELSKI  KONSTRUKTOR JACHTOWY -JACK HOLT ("Ok dinghy", "Mirror") UNOWOCZEŚNIŁ TĘ METODĘ I NAZWAŁ JĄ- " stich and glue" (wycinaj i sklejaj)  W POLSCE ZNANA POD NAZWĄ "szytej sklejki" .ZAMIAST WZDŁUŻNIKAMI- PŁATY POSZYCIA SKLEJKOWEGO ZWIĄZANE DRUTEM MIEDZIANYM  I ŁĄCZONE PASKAMI LAMINATU e-s lub p-s.
PROBLEM Z PRZECIEKAMI NA POSZYCIU,A ZWŁASZCZA NA STYKU SKRZYNKA MIECZOWA I DNO -ZOSTAŁ DEFINITYWNIE ROZWIĄZANY . ZAMKNIĘTE "sztorce" PASÓW POSZYCIA GWARANTUJĄ DŁUGOLETNIE UŻYTKOWANIE ŁÓDKI.
ZAPROJEKTOWANY W LATACH 70-TYCH JACHCIK BALASTOWO-MIECZOWY ZOSTAŁ ZWODOWANY W 1979 r.PŁYWAŁ W RÓŻNYCH WARUNKACH NA ZATOCE, ZALEWIE WIŚLANYM, OPŁYWIE WISŁY I NAWET 2-KROTNE SZTRANDOWANIE (awaryjne) NA PRZYBRZEŻNYCH KAMIENIACH NIE SPOWODOWAŁO ROZSZCZELNIENIA POSZYCIA.

MOGĘ WIĘC ZAGWARANTOWAĆ, ŻE METODA J.HOLTA (oraz nieznanych mnie z imienia Indyan) SPRAWDZIŁA SIĘ SIĘ W 100% I MOŻNA JĄ ŚMIAŁO POLECIĆ KAŻDEMU KTO CHCĘ SPĘDZAĆ CZAS ŻEGLUJĄC NIE KONIECZNIE ZA DUŻE PIENIĄDZE...











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz